aku dan puasaku….

dah 4 hr aku tak dapat menikmati kehebatan berbuka dgn baik. my throat is killing me, kalau nak telan makanan tibe2 jek rase mcm tebakar cenggitu… so hr isnin, pagi2 lagi dah ke twin tower medical centre…

doc: baguslakan, dah le puase, tak bole makan lagi… mesti kurus…

oh, itukah komen seorg doc?… doc juga cakap aku kena serangan virus… tp doc, sy tak demam atau flu… adakah serangan flu/demam sesuatu yg mustahil?… doc ckp, biasela, nak demam mmg mcm tu… pelik la, dah 3 hr sakit tekak demam tak dtg2 pon… (ya allah, sesungguhnya aku tak nak demam)… tp argue lebeh2 pon dia still seorg doc. tidakla dia berubah menjadi kerani atau jururawat yg keypochi di kaunter hadapan itu…

jururawat yg keypochi di kaunter hadapan itu: bulan2 pose ni, ramaila plak yg sakit kan. alasan…

keypochi kan?

aku pulang ke opis dgn hampa… kenapa aku sakit tekak eh?…

shayna: kau dehydrate la, so suhu badan naik… tekak kau kering, sensitive la…

oh shayna, kenapala kau tak jd doc? aku sgt happy ngan jawapan itu. tiada yg pelik mengenai tekak ku… aku cuma dehydrate… hik hik hik…

hr ini, tekak ku masih sakit bila aku makan. so, aku cuma bole minum air dan mkn tepong pelita yg lazat (ada kat param seri rampai, budak2 lelaki satu team jual, sebelah kedai jual nasi bungkus). sepanjang 3 hr tekakku perit, aku tidak dapat berbuka dengan;
  1. ikan bakar – juadah hr pertama
  2. roasted chicken w/black pepper – juadah hr kedua
  3. chilli crab – juadah hr ketiga
aku redha dan yakin, aku tidak dijangkiti H1N1…

p/s: kalau beli mask tu kan, design yg mane buat aku nampak cool/hebats?

Leave a comment